Sunday, October 18, 2009

pengalaman merawat kerasukan 2

semalam saya pi tengok kete masuk workshop... lepak dengan pomen kejap.. bila balik asrama jam 5.30 dah.. jumpa pengetua... dia kata raihan kene pulok doh.." tak ingat dunia akhirat" saya pun parking van..naik jenguk bilik 5..ramai budak tengok dia... saya pun masuk..baca doa pendinding versi express..(maklumlah tak smayang asar lagi) kalu boleh nak cepat ler..
saya pun baca doa tammah..dia tutup telinga...saya ikat pakai ayat kursi..tak berkesan.. macam mana nie..saya letak tangan atas kepala..dia tepis.. saya pun jeling kat budak..mek rock namanya.. apa lagi kerjong lah (istilah terengganu "pegang ramai2")

saya pun pegang tangan budak nie pastu semua serbu.. pengetua pegang tangan kanan..saya kilas tangan kiri..pastu budak2 lain pegang kaki... saya pun baca rukyah kat telinga.. tahsin..doa.. semakin kuat meronta...saya kata kene sembelih nie...saya pun try sembelih dengan baca selawat tafrijiah..mula-mula cari jugak pembaris ka..atau chop stick..takde..terpaksa guna tangan..saya pun baca selawat tafrijiah niat untuk sembelih..bila tangan masuk pergerakan 3 dia bunyi mcm lembu kene sembelih...selepas 6 kali pergerakan pesakit trus senyap..

saya memangil nama pesakit..tak menjawap... mesti ada lagi nie.. saya membaca doa tammah sambil menepuk kepalanya... berlaku lah soal jawab...saya tanya...siapakah kamu?... aku jin sihir.. kamu ker yang sebelum ini pernah masuk dlm tubuh ini...dia mengaguk... kenapa kamu gangu dia.. dia jawab aku sayang budak ini.. saya pun kata bukan tempat kamu dalam tubuh ini, mahukah kamu jika saya menawarkan islam kepada kamu..mahukan kamu memeluk islam dan meninggalkan kerja sihir... dia kata mahu..alhamdulilah.. saya membaca syahadah dan dia mengikut dengan baik walaupun suaranya amat garau ( dok saboh lasung dgn suara budak puang darjah 6 nie).. selepas syahadah selesai...saya berkata..kamu sekarang telah islam... saya ingin memberi nama kepada kamu...saya tanya kepada budak2 dlm bilik tu..ada yang jawab..muhammad..abdullah.. mat ali..yang saya nak gelak..ahmad albab..aduh!!....takpe lah saya memberi nama kepada kamu iaitu..Saifullah (pedang Allah)..mahukan kamu..sukakah kamu pada nama ini??...dia jawap suka dan angguk...alhamdulilah...

saya tanya bolehkah kamu keluar dengan sendiri?...dia jawap tak boleh..kenapa? adakah kamu diikat?.. dia senyap...jika kamu diikat di mana2 anggota...gerakkan anggota itu..dia gerak kaki...kamu dikat dibahagian kaki?..dia angguk..saya buka ikatan dan saya hantar kamu ke tempat yang sepatutnya... saya tanya..mahukah kamu pergi ke serambi madinah?..nampakkah kamu serambi madinah?... dia senyap..tak nak.. kalau pilihan ke 2 serambi al-quds?..nampakkkah kamu...dia menggauk...jawab mahu!!...baik..saya akan hantar kamu dengan izin Allah..bukan kuasa saya..kuasa Allah... berjanji lah kamu tidak gangu lagi budak ini.. dia angguk.. saya pun bergerak di kaki... lunjurkan kaki kami..(jin nie kompius) mungkin lunjur takde dlm kamus kot..mcm mana boleh blank masa tuh... lurus baru dia luruskan kaki.. sudah kamu bersedia untuk keluar..dia angguk.. saya kata baik saifullah, saya akan tarik kamu dengan izin Allah...masa nak start tarik dari lutut..dia mengerang.. saya mulakan dgn doa sulaiman saya tarik dari lutut sampai kaki dan tarik jari-jari kaki..trus pesakit senyap... biasa rasukan penuh guru saya kata roh akan berada di luar....saya pun baca al-fatihan..bila baca "ihdinasiro tol mustakim" makrifatkan satu jalan nur untuk roh ketubuhnya (terima kasih tok blagak)..selepas pada tu dia bangun sambil terpinga-pinga...duk bersila...ambik kain tutup kepala..tersipu-sipu malu..

saya memangil nama nya...dia menyahut...saya suruh syahadah..alhamdulilah lancar...bahasa melayu pun bereh.....baca ayat kursi dan al-ikhlas... selepas pada tu saya mintak air 2 botol untuk doa sebagai penawar..last2 air tak sampai..botol pun tak sampai... jam dah 6.45 ptg dah..saya kata nak solat dulu...tak smayang lagi gi lah smayang... lepas settle blaka..start moto balik lah rumah...gi umah mok..anak ada di rumah mok.. mak jaga sekejap kes pengasuh tak leh datang.. lepas solat maghrib..makan jap..duk baring tertido keletihan di rumah mok.. pukul 9.30 mlm jugak baru balik umah sendiri..alhamdulilah mlm tu takde ganguan gangu keluarga..syukur alhamdulilah...

Allah memberi peluang lagi untuk mencuba dalam merawat org yang kesusahan... kene belajar lagi nie... "tunjuk ajarku sifu"

1 comment:

  1. syukur ada tuan membantu org kerasukan
    real rasanya bila membaca melaui blog ini
    wlaupun x ada di tempat kejadian

    tp, adakah jin yg tuan sembelih itu telah mati?
    maaf la, sbb saya fhm maksud sembelih mesti mati
    jadi jika membaca selawat tafrijiah dan sembelih, jin itu akan mati? lenyap?

    ReplyDelete