Monday, November 2, 2009

Ujikaji Kerasukkan (RND)

assalamualaikum...

kisah semalam.. seorang pelajar lagi kerasukkan..nie kes tubuh lemah... isk..isk..isk.. sebelum nie terniat jugak dihati nak memberi panduan asas kepada pelajar untuk merawat (ajar first aid kerasukkan)...pada jam 3.15 petang...ada pelajar dtg...cikgu!!..rehan buat pulok doh... saya jawab..biar dia lah.... pastu saya pi smayang zohor dulu setelah pulang antar bini pi mengajar...setelah sembahyang zohor..saya pun naik jenguk lah...tgk pesakit duk tepi dinding dgn jelingan yang tajam..tapi kali nie matanya tidak berkaca macam sebelum2 nie...sebelum tu saya tgk dpn bilik basah..penuh dgn air..saya pun tanya sebab apa?..depa kata..abg wadi (Pembantu Am)suruh jirus air...emmm.. tak leh kata apa..

bila saya masuk bilik..tgk sorang pelajar baru sudah smayang zhor..saya pun kata...salwa..pi la ubatkan.. dia kata dia tak reti...nt saya ajarkan...

saya suruh baca ayat kursi niat untuk membakar jin dalam tubuh...dia pun duk baca dgn sofia... saya tgk dari jauh.. nie menumpang jer..kalu kes sihir atau santau saya tak kasi..maklumlah jin nie pendendam... bila depa baca...si pesakit nie duk marah...bising.. mengamuk.. saya biarkan jer...baca lagi... lagi kuat dia menengking..saya cuba ikhtiarkan..ambik air paip..baca sedikit ayat..makrifatkan sebagai air panas yang berapi.. saya renjis le kat dia...dia menjeris sakit...so! mcm mana...saya tanya.."nak kuar tak?"..tak nak.. baru ler bermula ujikaji saya bersama pelajar yang terlibat....

ok semua pelajar" saya kata" hari nei cikgu nak buat ujikaji sikit... saya mintak apa-apa ler...terpandang lah hanger baju..saya mintak and bacakan ayat kursi makrifatkan sebagai apa-apa yang berapi...kasi kat salwa suruh dia yang letak ditubuh pesakit.. bila hanger sentuh..pesakit meraung sakit...aik!!..menjadi nih.. saya mintak hanger lagi..apa lagi memasing berebut kasi hanger...bacakan ayat kursi kat hanger kasi pelajar yang sentuh kat tubuh pesakit..(maklumlah pesakit pompuan) saya tgk jer...dia meraung kesakitan... dia kata tak nak dah..sakit..dia nak keluar sambil menitis air mata.. o.k..saya kata saya tak nak menyiksa kamu..saya ingin berdialog dgn kamu..(sifu saya pernah pesan..jin nie tak leh caya sangat)..nak layan jer..

saya tanya:-

saya: siapakah kamu? islam ke kafir?
pesakit: saya jin islam....
saya: kenapa kamu masuk dlm tubuh manusia ini?
pesakit: saya suka budak ini..dia kawan saya...
saya: tak bleh...mana bleh main masuk tubuh manusia...kalau btul kamu jin islam..apa pakaian kamu? apa nama kamu?
pesakit: warna kelabu...nama saya Abdullah
saya: cuba kamu renew syahadah...maka dia mengucap dengan baik...saya tanya..apa pakaian kamu skarang?.. putih bercahaya...alhamdulilah...

setelah dia tenang...saya pun tanya adakah ada jin dalam bilik ini...dia tgk keliling...dia kata sambil takut..ada..atas katil bucu dinding... saya pun baca ayat kursi sambil menjurus dan meniup makrifat sebagai tiupan taufan... pastu dia kata takde dah...

saya tanya adakah kamu luka dan cedera diatas pembacaan rukyah azab tadi...ye dia kata sambil menunjuk luka di pehanya..walaupun mata kasar kita tidak nampak tapi matanya nampak..saya pun memohon supaya Allah menyembuhkan lukanya dengan membaca selawat syifa dan saya tiup pada badanya... dia seakan terkejut...dah sembuh dah..alhamdulilah...

saya buat RND sekejap... saya mintak buku...tanya dia apa dia nampak... dia kata buku.. saya membaca ayat kursi...dan menunjukkkan semula padanya..dia seakan takut..katanya berapi.. Allah huakbar.. ada 2.3 RND saya buat..masya-Allah...hebat Allah..

saya ambik semula barang yang saya rnd tadi..saya baca selawat tafrijiah niat untuk hilang semua ayat yang saya baca pada barang2 tadi...saya tiup.. pastu saya tanya..dia mcm tak takut...takde apa dah...alhamdulilah...

saya cuba untuk mencari kawan dikalangan jin islam untuknya..alhamdulilah..Allah mewujudkan jin islam dan dia nampak...saya cuba untuk mencari kawan dikalangan jin islam perempuan pulak..alhamdulilah...Allah menkabulkan permintaan saya...hadirlah jin islam perempuan..namanya siti aminah...alhamdulilah..setelah selesai berdialog...saya tanya kemana nak pergi..surau asrama..serambi madinah..serambi al-quds?.. dia kata nak pergi serambi madinah..nampk ker?..dia angguk..alhamdulilah...

o.k...saya tarik kamu..insya-Allah saya hantar ke serambi madinah biiznillah...boleh ikut tangan saya...waktu penarikkan..terasa tangan amat berat sambil baca selawat tafrijiah dan doa sulaiman...selepas dari tuu trus pesakit pengsan..

bila bangun dlm keadaan terpinga-pinga...siap tanya..apa saya uat kat sini...saya jawap..duk wak spot cek bilik....

alhamdulilah semua selesai...syukur alhamdulilah....

No comments:

Post a Comment