Sunday, November 22, 2009

banjir besor... bukit payong

salam..

semalam saya cuti sebab jadi jaga..so!..pi lah round-round naik motor sesambil snap gambor banjir...saya rasa ni pertama kali bagi tempoh 7 tahun banjir.. kira banjir besar lah... jalan dan laluan ditutup iaitu.. jalan bermula simpang batu 9. trafic light kuala terengganu - kuala berang dan simpang bukit kor.. laluan 2 hala ke kuala berang ditutup..jadi kete nak ke kuala berang guna lalu ke kuala trg 9side by side).. bolok wok aku citer nie.. maklum lah tangan sakit kene ikan keli..hahahaha..3 hari nie rekod tahan pukat dpt lebih kurang 80 ekor ikan..termasuk ikan perah..turubo.. keli..haruan.. kawang.. belida..

jom tgk gambo



kiri saya masjid pdg mengkuang



jln ke kuala berang



merc tenggelam



kdi makan atap nipah



rexton merentasi air (atas jalan raaya nie) dok rok..mapuh jugak..kyron dok try lagi...



sign



kdi makan roti canai



dpn rumah pok yah lubuk labi



surau al-ikhlas gong kabu.. 1 kaki lagi nak naik atas tangga



isuzu baru pun tak lepas... belakang dia merc tenggelam tuu

4 comments:

  1. Huh??? Teruknya.. sib baik kat rumah ciksu kat kemaman ok lagi, tapi kira tunggu masa jer.

    ReplyDelete
  2. kira teruk lah air banjir kali nie.. banyak jalan tengelam

    ReplyDelete
  3. kena ejah ekzos...bagi naik mucung tinggi...baru buleh redoh..."jgn cari penyakit"

    ReplyDelete
  4. bukan ejas eksos. pasang snorkle. baru air dok masuk dalam engine.

    baru buleh redoh.

    tahun 2004 banjir di kg Nyior paka takat punggung. hari2 aku redoh gi keje kemamang ngan Tpyota unser.Ok je.

    ReplyDelete